Wednesday, April 23, 2008

Letua de Ipoh - 19 & 20 April 2008 (Sat & Sun) - Part 1

Giler punya mission....
Tak pernah aku buat, abiyan dgn shepon lain la, diorang dah pernah buat siap dah settlekan ironman lagi..
Speed jgn cakap la, nak ikutkan abiyan & shepon yang power tu, mengcunggap gua... speed sampai 38-40 memang giler mencabar beb...
Mission kitaorg - Sabtu (19 Apr) kayuh balik Ipoh.
Ahad (20 Apr) kayuh balik KL balik.
Masa bermula - 7.30 pagi di Mohsin TTDI, KL (Sabtu)
7.30 pagi Tmn Meru Ipoh (Ahad)
Objektif Training - Utk Ironman 2009 preparation, endurance training and survival training...ceh poyo jer...heheh..
No support car involved.
Palaton terdiri daripada Abiyan (group leader), shepon (raja bukit), steve the ironman (memang ironman betul dia ni), jakull (raja break away) dan aku.
Masa pergi Steve yang tunjuk jalan. Aku sendiri terkejut, dia rupanya memang expert jalan lama. Beb, ni betul jalan lama, mana punya jalan dia bawak, memang aku tak pernah lalu sebelum ni.
First pit stop kat Stesen Petronas Rawang, pastu Tanjung Malim.
Masa kat Tapah, bike aku ada problem, sekali dgn bike Steve. Memang lama, kitaorg berhenti kat kedai beskal kat Tapah tu.
Lepas dah betul bike, kitaorg teruskan perjalanan. Steve pastu, ajak gi air terjun lata kinjang..
Kitaorang siap mandi masa kat air terjun tu. Giler best...
Macam-macam tempat kita lalu, dari estet tinggal, yang keadaan dia macam cite residence evil, rumah hantu, kebun orang, scarecrow yang macam hantu langsuir, macam-macam lagi...
Sampai kat kg kuala dipang, padel steve tercabut, betul-betul kat depan tanah perkuburan islam kuala dipang dan masa tu dah pukul 8.00 mlm kalau tak silap aku..
Dia ketuk-ketuk sikit dah ok...Terus kitaorang jalan, singgah kat bengkel motor jap, steve minta tolong taukey bengkel tu, ketatkan dia punya skru kat pedal tu..
Jalan balik dan akhirnya kami, aku, abiyan dan shepon sampai kat rumah pak chak pukul 10.00 mlm kalau tak silap.
Total Km masa balik Ipoh : 230km
Catatan masa : 9 jam 57 saat
Salin baju, makan, sembang-sembang, terus tidor.. Persiapan utk besok pulak...

Hana dan kak wati penyokong utama kami...

My Scott, saja ambik gambar ni, parking sebelah tiang.. Botol biru mizuno aku, kejap lagi arwah...Jatuh dan hilang dicuri penunggu mutiara dmansara...

Abiyan dan jakull, dua-dua ni raja breakaway..

jeng, jeng, jeng, ini dia raja bukit kita, saiful @ shepon ...masih lagi simpan kuku dia..Brader jakull makan cover sikit...

aku, dgn baju 2XU hitam aku..

Palaton yang terlibat, dari kiri, Baju hijau, jakull, aku,hana, shepon, mat saleh steve dan abiyan

aku dan Scott gua..

dlm palaton, heheh 5 orang jer..

raja bukit shepon sedang beraksi..

relak brader jakull, jangan buat breakaway lagi..

bersama dgn raja breakaway nombor satu, abiyan... spek macca weapon siak !!

hey mat saleh, how are u?, steve, dia lebih expert jalan2 lama kat malaysia ni, terkejut kitaorang semua...

Alamak baru 92km... jauh lagi ni, speed pun 17, jangan bonk cukup..

Masa makan, kalau tak silap ni kat Bidor...

Kedai beskal kat Tapah yang tolong service beskal aku....

Air terjun Lata Kinjang, giler sejuk & nyaman...siap mandi-manda beb...

ambik gambar sebelum aku terjun ke dlm air...


Dah kayuh 200 lebih km, sekali makan maggi je kat station shell simpang pulai..


Gambar-gambar pilihan



Steve mandi siap pakai helmet tu..

mari makan maggi

bersambung....





























































































































No comments: