Sunday, July 20, 2008

Port Dickson International Triathlon 2008 Report

Pagi yang indah, laut yang tenang, cuaca cantik.
Aku, abiyan, shepon, abg md noh dah bangun seawal pukul 5.00 pagi lagi. Kali ni shepon tak duduk sekali sebab dia ada camping dengan student dia. Kak wati dan hana tak datang sebab hana kena demam campak. Kesian hana. Semoga Hana cepat sembuh.

Kali ni aku datang siap bawak penyokong sekali, adik na, sayang, ait, adik dan farhana pun ada sekali. Hehehe, baru la semangat nak race.

Pukul 6.20 pagi, kami bertolak ke tempat permulaan iaitu dia Admiral Marina Bay. Tahun ni aku datang buat OD. Tahun lepas buat sprint je. Dah park kereta, terus ke tempat transition. Letak bike dan body marking terus buat sessi bergambar.

Race kali ni best, semua kuat-kuat. Pujian aku berikan pada shepon dan abiyan. Shepon habis dlm masa 2.30, punya laju. Abiyan pun sama, kategori aku (16-29 tahun) start dulu, kategori abiyan kemudian, tapi masa swim, abiyan potong aku. Bagus abiyan ni.

Shepon dan abiyan beraksi cemerlang.

Aku pun dah improve. Dari swim, bike dan run semua ok. Tapi cuaca masa run, panas giler. Komen aku hanya satu, kenapa perut lepas habis bike masa nak start run, mesti kembung punya. Sial betul, dari A'Famosa lagi macam tu. Bila run susah nak kontrol nafas. Aku kena improve part ni.

medal, baju yang besar bole buat balut buah cempedak, buku nota, dll.

medal puas hati, besar. ni depan

belakang

bike aku kat transition area


hehehe, ok aku dah bersedia

posing sikit, gaya pro..hehehe

supporters, adik na, sayang dan farhana.

ait, abiyan, shepon dan adik. Ait dan adik bakal jadi triathele, sekarang tgh dok training.

ambik gambar dengan kawan-kawan


pro shepon dan pro abiyan

sebelum swim...

peserta lain tengah berkumpul kat tepi starting line

Sesi work up, air laut ok..

ok, 1,2 transform to dugong mode...
wahh!!!, itu dia IM abiyan dah naik

aku, walau pun penat, tapi nasib baik tak jatuh masa lari ni

transition area, dah lambat ni

abiyan pro, masa bike

aku masa bike, thank you sayang ambik gambar

masa bike dah nak sampai transition area, thanks bro tey for this picture


aku dan sayang masa run dah nak sampai finishing line..

wuii, sexy nyer baby.....

My time :

swim : 0:42:11

T1 : (tak ingat, jam dah reset secara tak sengaja)

Bike : 1:30:24

T2 : (sama gak, tak ingat)

Run : 1:00:12

Total : 3:12:19 (Agak-agak jer, tak sabar nak tunggu official result keluar)

Comments : Panas tak ingat!!!!






















































4 comments:

Abu Soffian said...

Hahahahah....minum lah ENO perisa halia...malam n pagi sebelum race. Mujarap

tryathlete said...

fairuz, thank you for pacing me back masa the last km. and congratulations on your finish.

Fairuz said...

abiyan,
oo, ye ke abiyan, nanti gua cuba..

arif,
no problem bro, i hope you will recover soon...take care and congrats to you too...

Anonymous said...

Congrats bro ... semakin HEBAT!!!

Eraser